Ustvariti doživetje
za vse:
V Sloveniji ima status invalida približno 8,5 % prebivalcev*, torej vsak dvanajsti slovenski državljan. Kljub temu pa imajo le-ti še vedno težave pri vključevanju, saj so zaradi nepoznavanja invalidnosti in strahu okolice pogosto odrinjeni na rob družbe. S tehnološkim napredkom se ves čas razvijajo novi pripomočki za poenostavitev vsakodnevnih opravil in krepitev multimodalne mobilnosti, ob tem pa nemalokrat pozabimo, da se integracija invalidov v družbo v pravem pomenu začne z nami.
*Vir: Akcijski program za invalide 2022–2030. (2021). Vlada Republike Slovenije, št. 14100-5/2021/3, 14. oktober.
Ker želimo rušiti vaša obzidja in širiti vaša obzorja, tistim z manj priložnostmi pa pričarati nepozabno izkušnjo, je Mastercard podprl projekt, imenovan "Ustvariti doživetje za vse: neprecenljivo".
Cilji projekta so vključevanje invalidov, spoznavanje njihovih potreb in kolektivno navijanje ob največjem športno-zabavnem spektaklu v Sloveniji – FIS finalu svetovnega pokala v smučarskih skokih Planica 2024.
S pomočjo platforme za prevoze SharePlanica.si bomo omogočili prevoz za invalide in jim omogočili udobno druženje na prizorišču dogodka. Za vse, ki se bodo dogodka udeležili preko platforme SharePlanica.si (tako voznike kot spremljevalce), bodo na voljo ločena parkirišča in posebne tribune, prilagojene potrebam invalidov. Poleg tega bo na dogodku organiziran tudi ekskluziven nabor storitev, ki bo vključeval posebno ponudbo za udobno in prijetno izkušnjo med tekmo.
Misija projekta odraža zavezanost k ustvarjanju vključujočih dogodkov, v katerih se posameznikom z invalidnostmi skozi inovacije in prilagojene rešitve omogoča enakovredno sodelovanje ter uživanje v doživetjih.
Priporočila za dobro komunikacijo z invalidi
Vključevanje oseb z oviranostjo v družbo se začne z nami.
Vsak posameznik si lahko prizadeva za vzpostavljanje vključujočih odnosov in oblikovanje komunikacije brez ovir. Da bo sporočilo doseglo osebe, ki jih želimo nasloviti, se moramo zavedati njihovega delovanja in načina komuniciranja, zato smo pripravili kratka splošna priporočila za boljšo komunikacijo z invalidi, ne glede na vrsto njihove invalidnosti.
1
V komunikaciji z osebo, ki ima določeno oviranost, se obnašajte enako, kot bi govorili z osebo brez oviranosti (ob upoštevanju starosti sogovornika).
2
Osredotočite se na osebo in ne izpostavljajte njene oviranosti, v kolikor to ni predmet pogovora. Pazite, da oseba ne dobi etikete te oviranosti (na primer: »oseba z epilepsijo« ni »epileptik«).
3
V procesu pozdravljanja je primerno, da se z osebami z oviranostjo tudi rokujete. Če to ni mogoče, jo ustno pozdravite, da potrdite njeno prisotnost.
4
V pogovoru uporabljajte običajen ton glasu in vzpostavljajte očesni kontakt s sogovornikom.
5
Ne izkazujte usmiljenja, vsi si zaslužijo vaše spoštovanje.
6
V svoji komunikaciji bodite sproščeni in odprti za sogovornikove besede.
7
Če osebo z oviranostjo spremlja tolmač znakovnega jezika/osebni asistent, naslovite svoja vprašanja ali odgovore neposredno na osebo z oviranostjo in ne na spremljevalca.
8
Ne predpostavljajte, da oseba nujno potrebuje vašo pomoč. Vsekakor lahko pomoč ponudite z dostojanstvom in spoštovanjem do te osebe, vendar bodite pripravljeni, da bo vaša pomoč lahko zavrnjena (kadar niste prepričani, vprašajte).