
Lani smo Slovenci dokazali, da smo zelo odprti k ideji vključevanja invalidov v družbo. Več kot 250 invalidom in njihovim spremljevalcem so ljudje z vseh koncev Slovenije ponudili prevoz na nepozabno doživetje v Planici. Uspešen projekt predstavlja pomemben korak k bolj inkluzivni družbi, kjer imajo vsi posamezniki, ne glede na njihove sposobnosti, enake možnosti za sodelovanje. Tudi letos lahko ponudite brezplačen prevoz navijačem z invalidnostmi.
Poleg tega pa smo si letos zadali še večji cilj - dogodek v Planici želimo spremeniti v primer vključujoče družbe, kjer bodo invalidi sodelovali pri organizaciji in izvedbi celotnega dogodka skupaj z vsemi ostalimi.
Zato se invalidi lahko prijavite kot prostovoljci za Planico 2025. Ostale obiskovalce pa vabimo, da ponudite prevoz tistim, ki ga potrebujejo.
SPLOŠNI PRIROČNIK ZA RAVNANJE Z INVALIDI
Vključevanje oseb z oviranostjo v družbo se začne z nami.
Vsak posameznik si lahko prizadeva za vzpostavljanje vključujočih odnosov in oblikovanje komunikacije brez ovir. Da bo sporočilo doseglo osebe, ki jih želimo nasloviti, se moramo zavedati njihovega delovanja in načina komuniciranja, zato smo pripravili kratka splošna navodila, kako ravnati z invalidi, ne glede na vrsto njihove invalidnosti.
1
V komunikaciji z osebo, ki ima določeno oviranost, se obnašajte enako, kot bi govorili z osebo brez oviranosti (ob upoštevanju starosti sogovornika).
2
Osredotočite se na osebo in ne izpostavljajte njene oviranosti, v kolikor to ni predmet pogovora. Pazite, da oseba ne dobi etikete te oviranosti (na primer: »oseba z epilepsijo« ni »epileptik«).
3
V procesu pozdravljanja je primerno, da se z osebami z oviranostjo tudi rokujete. Če to ni mogoče, jo ustno pozdravite, da potrdite njeno prisotnost.
4
V pogovoru uporabljajte običajen ton glasu in vzpostavljajte očesni kontakt s sogovornikom.
5
Ne izkazujte usmiljenja, vsi si zaslužijo vaše spoštovanje.
6
V svoji komunikaciji bodite sproščeni in odprti za sogovornikove besede.
7
Če osebo z oviranostjo spremlja tolmač znakovnega jezika/osebni asistent, naslovite svoja vprašanja ali odgovore neposredno na osebo z oviranostjo in ne na spremljevalca.
8
Ne predpostavljajte, da oseba nujno potrebuje vašo pomoč. Vsekakor lahko pomoč ponudite z dostojanstvom in spoštovanjem do te osebe, vendar bodite pripravljeni, da bo vaša pomoč lahko zavrnjena (kadar niste prepričani, vprašajte).